Sommar hej sommar!

hej hopp alla morgonpigga människor!
Här sitter jag med en kopp te och mina Kellogs flingor kan väl inte bli bättre? Dock känner jag mig hangig och lite.. bakis? Kan det stämma eller inbillar jag mig bara?

Igår hade jag en minst sagt händelserik dag. Alena fick vara med att uppleve den med mig. Hon kom och joinade mitt arbete sådär vid 15 tiden igår, det har verkligen tagit totalvänding här i Anthy sur leman, det är som sommar! Lite sådär lurigt så att man går runt i för tunna kläder, men igår tog jag på mig en kofta utanpå min tunika men det var för varmt. Riktigt skönt är det i allafall!
Hur som helst bestämde vi oss för att fira sommarens, mer våren kanske, ankomst med en god frukt drink inne i Thonon. Det var jag, Alena och en ny norsk tjej! Jqg och Alena tog cyklarna, typiskt sommrigt, och jag bar såklart min skinnjacka, typsikt jag.

Vi hade trevligt och drack våra drinkar och lite till, sedan hittade några äldre killar till oss och drog med oss på en nattklubb. ( Jag kan då förklara att jag inte har några vidare erfarenheter av Thonons nattklubbar, sist besökte jag en som var lika stor somm mitt rum med ett dansgolv i min sängs storlek.)
Jag kan meddela att det var nago liknande. Haha men det blev en del biljardspelande och puttande på killar, äldre män, som kom för nära! Där vid 3 bar det hemåt, efter att stått och argumentera med envisa franmän varför vi INTE ville följ med dem hem på en sista sängfösare och sjunga deras franska sånger med en gitar, cyklarna hemåt i värmen. Eller okej den här tiden var det kanske 5 grader ute men det kändes så varmt.
Nog hemma blev det en glass och sen snabbt sova för jag skulle upp tidigt!
Halv 9 gick jag upp för att börja plocka disk, städa kök, mublera om och lyfa tunga soffor upp för trappen! Tur att man är en typisk Linn.
För det är jag mot världen

Kanske sitter mins söta drinkar kvar i blodet? Jag känner mig lite flumm!

Nej nu ska jag kolla på Bella och Tyra show för att få inspiration till min blogg. Tihi! Sen blir det att cykla till skolan för att hämta barnen!

 

Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0