Vidament!

Sjalvklart sitter jag har i soffan en san dar sondagsbarn runt omkring mig. Det ar val som det ska vara antar jag. Haft en hel lugn helg. Foraldrana akte ivag pa torsdag morgon for att jobba och kommer tillbaka pa onsdagmorgon, men mormorn till barnen ar har for att hjalpa mig att overleva med. Igar var vi uppe i bergen och jag forsokte lara Julie att aka skidor vilket ledde i sin tur till att jag fick ett erbjudande av en kvinna. Jag blev heltaggad men nar jag kom hem satt jag mest och skrattade for mig sjalv - Ska JAG lara henne att aka skidor. Jag som inte akt skider pa 8 ar! Haha.

Hur som helst, pa torsdagen nar jag var ensamm med barnen bjod jag hit Alena och vi hade hel mys. Det blev massa, massa mat med efteratt och bombom (godis?). Pa fredagen, eftersom hon sov over, forsokte vi plugga franska vilket medgav till att jag somnade pa soffan tva ganger. Men jag pluggar franska nu istallet, eftersom jag bara pratar franska med barnen och mormorn. Men jag tycker synd om henne, mormorn, for jag tror inte hon forstar halften.

Igar kvall vid 9 var jag trott sa jag hade kunnat sova for natten men jag holl ogonen oppna och sedan ringde jag till Malin, for mina sista svenska pengar pa mobilen eftersom jag fatt ett fint sms av henne. Ringde eftersom jag trodde att dem, om nagra, skulle vara hemma och ha en lugn kvall. Tji fick jag for dar var det full vart. Och jag blev inte ens avundsjuk, vad gor frankrike med mig. Ska jag inte finna gladje i att ga ut och festa langre? Dock var jag ute forra helgen, och nar jag festar har festar jag for tre veckor framat.

Nej nu ska jag dra mig tillbaka och se pa Oui-Oui med barnen. Ingen hojdarfilm direkt men lite mysigt.

Ni har val inte glomt det dar med att always look on the bright side of life ;)



Jag och Alena forsoker att inte skratta, vill val se snygga ut?



Mina alskade berg och himlen som (for mig) ser ut som en sjo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0