Les alpes - Incroyable

Jag som tyckte att jag varit duktig pa att uppdatera markte nyss att mitt inlagg, nedan, inte blivit publiciterat. En arlig besvikelse. Men battre sent an aldrig som man brukar saga.
Forsta helgen pa det nya aret i Frankrike har varit valspenderat, det har blivit en del skidakning blandat med smarta och nya upplevelser. Efter att inte ha akt skidor pa 7-8 ar tanker jag inte klaga. Mina smalben, som inte ar sarskilt smala, har daremot klagat valdigt mycket av pjaxorna. Jag hade helt arligt glomt bort hur obehagliga pjaxor verkligen ar. Slutklagat.

Forsta dagen i alperna var minst sagt, hmmm, dimmig? Sag 10 meter framfor mig och at varje sida. Att jag hade mamman framfor mig gjorde att jag kunde folja hennes spar, annars hade jag inte hittat ner. Ett tag kande jag obehaget, det var som att rora sig i en drom man sag verkligen ingeting.
Andra dagen var inte tankt att vi skulle dit men det visade sig att det var sol uppe i bergen, sa jag blev vackt av pappan och skyndade pa med kladerna eftersom jag endast hade tio minuter pa mig att bli klar, denna dag sag jag mer an bara pisten. Jag sag alla vitkladda berg, bla mont blanc, och i fyra timmar akte vi runt och tror jag inte akte samma pist en anda gang - inte skuleberget detdar inte.
Att jag sedan blev tagen for att vara en 3 barnsmamma, med aldsta sonen pa tio ar, gjorde bara dagen annu battre.
Att det dar ar vad jag har att se fram emot, alperna dvs, de narmaste veckorna kanns minst sagt BRA.

Efter backen var det en barnsamling har

Idag har lillen, Julie, borjat pa skolan. Hon slutar visserligen nu halv 12 och hon ska bara vara i skolan tva formiddagar for att se hur det gar. Gar det bra, och om jag har tur, kanske hon borjar pa heltid. Vilket skulle innebara ett paradis for mig.
Nu har jag pluggat lite franska, valdigt lite, ska forsoka bli lite mer sjalvdisciplinerad.

Nu drar jag mig tillbaka, Hadé

Sno far symbolisera mitt inlagg, sen nyar nar jag och malin skulle skjuta en raket! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0