Färdigpackad!

Sitter just nu hemma, trött som ett as. Längtar till sängen och jag längtar till lugnet! Jag har du varit hemma i drygt 2 veckor och jag har hunnit gjort saker ( som pappa skulle säga ) en vanlig människa gör på 6 månader, dela med 3 så kanske det skulle stämma.
Jag har träffat alla jag har velat, med hjälp av kvällens tejunta, jag har varit på alla platser jag har velat, men jag har inte hunnit njutit som jag har velat.
Dessa två veckor har varit stressande och slitsamma, men jag har lärt mig detta till nästa gång.

Nu när jag tänker efter ska det kännas skönt att komma till frankrike, stänga av mobiltelefonen, ta på sig myskläderna, sätta upp håret i en knut mitt på huvudet, så att man ser ut som lilla My i mumindalen. Gör jag även nu med men men.
Nej nu längtar jag lite till barnen och även föräldrarna. Ska bli skönt att åka skidor i Alperna och komma in i de vardagliga rutinerna, vilket innebär att äta regelbundet och röra på sig. 
Även ett att komma på en bredgrad närmare ekvatorn känns lokande. 
Ne vet ni nu började jag längtas på allvar.

Jag ser även fram emot att mina favortiter ska komma och hälsa på mig, hoppas att någon redan kan komma i slutet av februari i början på mars, jag bjuder på husrum, mat och även lite billigt portvin.
Jag kommer även att hämta dig/er på geneve flygplats. Ni är förmodligen lite bilrädda eftersom ni nu alla vet att jag har krockat, men jag har kört mycket bil, för mycket, under min vistelse hemma så ni kan vara lugna.

Vill bara tillämpa en saknad till min MP3, merde, vad jag saknar den. Saknar öina promenader när jag går och skriker ut dåliga låtar med dålig stämma och folket i Anthy sur leman tittar på mig med konstiga blickar. Kan jag inte bara få vakna upp i mitt källarrum med min oranga affisch. Jag orkar inte resan och säga hej då till alla.
hejdå sverige, hejdå vänner, hejdå kära familj. Vi ses till Juli. Tack för två härliga veckor, ni är bäst! Och uppdaterar naturligtvis i sköna frankrike.

Nyårslöfte : engagera mig i franska och göra mitt bästa för att lära mig det flytande, det är det absolut viktigaste och det jag kommer lägga ner min energi på! Även att hitta lugnet och bara njuta av mina månader i frankrie! Som jag alltid brukar tänka i början på ett nytt år, Detta ska bli mitt bästa år någonsin! 

Pusss, Bisous
  


Mitt efterlängtade rum...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0