Parce que je suis content de être ici!

Idag tanker jag bara lyfta upp varfor jag ar sa glad for att vara har! Halla, jag menar klart man saknar vissa saker och manniskor i Sverige men ibland sa andas jag bara in luften och kanner - jag ar tillfredstalld.

Aldrig i mitt ungdomliga liv har jag kant att jag haft sa mycket tid for att bara vara. Alla som kanner mig vet att det inte riktigt ar min stil att bara ta det lungt och inte gora nagonting speciellt. Jag ar den dar personen som ska ha ett fulltsatt schema fran det hon vaknar tills elva pa kvallen nar hon lagger sig for att sova (ja jag vet, valdigt tidigt, men sa behover jag mycket somn med).
Hur som helst har dar jag bor nu, vad gor jag? Ja inte mycket alls, eller a andra sidan jag har ju det jag gor men jag kanner mig inte stressad.

Jag kan tex utova hur mycket sport jag vill, utan att fa daligt samveta for att jag egentligen hade behovt plugga pa laxorna eller skriva en uppsats. Jag kan ta en impuls promenad utan att vara radd for att komma forsent till jobbet. Nar jag jobbar, passar Julie, kan jag ta bilen for att aka upp till alperna och aka skidor.
Vill jag lasa en bok kan jag lasa vilken bok som helst och inte anpassa den efter svenkhistroisk literatur. Vill jag plugga kan jag plugga men for att jag VILL lara mig det jag pluggar till. Vill jag ta vindsurfing lektioner kan jag gora det utan att aka tva timmar bil for att leta upp ett stalla dar man kan gora det.

Nej nu borjar jag skriva om framtiden, tar inte vindsurflektioner annu. Vad jag vill saga ar att jag har tid. Men bara for att jag har tid maste jag anpassa den pa ett bra satt. Jag skulle ocksa kunna sitta och mysa, kolla pa serier och ata godsaker varje kvall for det ar nagot jag har saknat med. Men jag menar, vad satter man mast varde pa?
Nej dem har sista manaderna ska jag verkligen vareiera allt, jag ska plugga franska samtidigt som jag ska ha massa tid over for att gora saker jag verkligen tycker om att gora. Saker som jag aldrig forut kanske har haft tillgang till.
Att jag kanner mig rastlos ibland ar val ingen nyhet, men det ar nog ganska bra det med. for efter dethar aret kommer jag ha valdigt mycket energi till att gora andra saker. Saker som kanske kraver lite mer planering, tid och struktur.

Hade varldens harligaste bilder pa min mobil fran nar jag och Julie var i Alperna igar. Det var underbart vader, helt bla himmel och i solen var det for varmt att ha jacka. Fick tom lite farg i annsiktet. Tihi. Skulle lara Julie att aka skider, inte det lattaste. Haha, trodde inte att jag skulle vara slut i kroppen eftern en dag i backen med henne. men tji fick jag. Dock akte jag skidor for oss bada tva vissa ganger, eftersom jag valde fel och alldeles for svara pister. Det var bara ta henne mellan armarna. Vad jag ville saga var att jag dock inte fick in bilderna pa datorn, ingen sladd, ska ordna det! Nej nu ska jag faktiskt plugga franska!

Grosse Bisous!!  

En gamal men anda harlig bild!



Tar en bild som gor mig glad! Far val symbolisera att jag ska vara med henne i helgen med! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0