Mercredi!

Dagen mitt i veckan, dagen innan mitt verkliga liv borjar, dagen jag astadkommit mer an vad jag gjort pa tva veckor.

Vilken turbulent dag, den borjar saklart som vanligt med att jag drommar och mitt under drommen borjar nagon skrika och knacka pa min dorr! Jag som dromt pa svenska, svarar givetvis pa svenska, och hor en rost : Que-est que tu dis? om och om igen! Och till svar Tu peut entré!! In kommer den lill illbattingen, julie!

Tror att det ar foraldrana som vill att jag ska ga upp, men tror mer att tanken var att vi skulle se film pa min dator! Men upp flog jag och inte var det nagon annan uppe, min sista sovmorgon gick i spillror!
Men mycket fick jag gjort, kort bil och aven oppnat ett franskt konto PLUS fatt min forsta riktiga check. Nar jag oppnade kontot var det bara att skriva under, ska jag vara arlig har jag ingen aningen vad jag skrev under pa. Litar pa mamman. Och mamma och pappa ni kan bara vara lugna, ni ska fa mitt kontonummer sa ni kan fylla pa med jamna mellanrum, skamt a sido! Faktiskt fatt lite av min forsta lon nu! :)

Nar jag korde gick det inte alls bra! Jag som inte ens kan hoger och vanster pa svenksa! Ni kan ju gissa hur det gick pa engelska och franska! Jag fick dock lara mig att vanda och kora tillbaka.. Hur ska jag klara kora bilen sjalv med massa barn, tur att den ar liten och behandig!

Ne nu ska jag faktiskt vara social och trana lite gloser, varje dag kommer jag pa ord jag maste lara mig och sen slar jag upp dem pa ett eng-fra lexikon !! Super!

Min fina gloslaxa till mig sjalv



Vilken bil kor jag?



Den har lilla loppan ska jag borja ta hand om imorgon!!

Bonne nuit!


Kommentarer
Postat av: anonym hemlig beundrare

du kör antagligen bilen som är parkerad åt helvette på gräset! ps om du var min flickvän skulle jag ta med dig på alla möjliga äventyr,äventyr du bara kan drömma om.

2009-09-02 @ 21:18:28
Postat av: pappa o mamma

Ta det försiktigt i trafiken.Höger är den hand man hälsar med.mamma o jag är på väg till ö-vik för att titta på bil.Vi väntar på en inbjudan att komma ner.

hur lånt är det till Paris.Puss

2009-09-03 @ 09:14:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0