Quelle houreur, je déteste chose comme si!

Vilken vecka jag har haft! Jag menar den har varit allt annat an icke handelserik. Jag har hunnit med bade det ena och det andra. Veckans daliga har kompenserats med helgen bra saker, sa det ar nagot som kanns valdigt skont! Den senaste veckan har jag:

Spelat foboll med aldre man.
Fatt hora ett antagande att i sverige pratar man engelska som modersmal (beror detta pa min alltid sa korrekta engelska eller fransmannens extremt okunnande geografikunnskaper!)
Utsatt mitt och andras liv i fara
Insett att jag formodligen inte kunnat hittat en battre familj!
Fatt mina valdigt proffsiga pjaxor sa nu kan jag aka slalom, wiiie!
Cyklat istl for att ta bilen.
Varit ledsen i telefonen med min syster och bett henne se till att jag kan jobba hela min vistelse i sverige! pga att jag ar alldeles for absent minded
Haft en franska kurs som bara gar ut pa att lara sig boja verb ( kan jag lika bra gora hemma sjalv)
Varit i geneve et j'ai fat une fete avec mes copines allemanes! Vilket var helgen hojd punkt! Vi var ute till 7 pa lordag morgon, vilket var lite for tidigt for sista staller vi besokte var oppet till 9. Shame on us!

Detta ar nu bara en del av mina aventyr jag har haft denna vecka! Och jag tanker nu bara ga in djupare pa saker som har varit roligt! I genve hade jag valdigt roligt, kandes som en lang vistelse trots att jag bara var dar uder 24 timmar men jag hann lura i manniksor att jag var 16 ar och kom fran USA och precis hade haft min sweet sixteen fest! Om man vet hur folket i geneve ar forstar man skamtet. Har aven agerat dorr at en quinna som ville ga pa en toalett utan att bli sedd! Atit pizza, choklad tarta och chips konstant under 24 timmar.

Det ar roligt vilken mix av sprak det kan bli nar man traffar vissa manniksor har och nu! Som i helgen nar jag var med mina tyska vanner sa var givetvis det ledande spraken englska och franska, franska mest tror jag! Men vi forsoker aven prata tyska och engelska? forsoker lara varandra annu mer!

Nej nu ska jag satta mig och se en svensk serie innan jag hoppar in i min bok Les hommes qui n'aiment pas les femmes! ( mannen som hatar kvinnor ) som ni svenskar skulle kalla den! Laser den namligen pa franska, tanken ar att jag ska lasa hela serien pa franska, kan dock ta ett tag! Kvinnan i bokaffaren gjorde lite narr av mig, men jag forsakrade att jag skulle komma tillbaka for den andra boken inom nasta arsskift! Vilket ar snart...



vara alltid lika sota pose bilder, Julie med sin pompot i handen, vilker ar ett maste nar vi aker till parken!


Kommentarer
Postat av: Becka S

Du är ju den sötaste någonsin! Saknar ditt skratt Linn, skönt att läsa att du har det så bra!! Och gillar när du lägger in franska fraserna med översättning, så jag får öva på min franska ;)Sköt om dig lovely<3

2009-11-22 @ 11:11:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0