Mopedister,

Vad lyckliga alla nyblivna femtonåringar ska vara nu när snön har smält och de kan ta fram sina fina EU mopeder och köra runt och slira på Umeås gator.
Jag har varit ute och gått och var jag än vände mig kom  det mopedister, jag och Erika gick ner på strandpromenaden men inte ens där fick vi vara ifrån de skrikande mopederna.
Visserligen vet jag av egena erfarenhetet hur roligt det var när man var femton år och folk man kände köre moped. Man fick hänga med de kolla moppe pojkarna och hade man tyr fick man åka med på en sväng. Någon gång fick ma till och med testa att gasa och växla.

Vet inte hur många mopeder jag lyckades krascha heller, eller det är väl att ta i men nog välte jag med en eller annan moped. Man hade ju ingen egen så det var väl lika bra. Ne det var tider de, när man fick åka moped. Oc trots att jag hatar både läten och mopedernas oljud kan jag inte klandra alla som kör moped. Det är ju så kul.
Jag körde ju själv i somras, och då pratar vi inte varje dag, men en gång körde jag in från dockstast vackra sund, in till docksta by. En gamal push, vilket var väldigt trevligt.

Ne vad jag svamlar. Det var i alla fall väldigt skönt att vra ute och gå. Mycket tack vare sällskapet. Skönt att prata med Erika, vi kan som prata om allt.

Ne nu ska jag titta på slutet av Greys! Ha en  bra kväll.


Kommentarer
Postat av: Anonym

bajs på dig

2009-05-13 @ 22:18:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0