Sällskapsspel & Nintendo wii

Är vad min kväll har bestått av. Och hur mysigt och roligt som helst har jag haft det!! Kvällen började med att victoria åkte hem och lämnade mig ensam kvar i Ullånger, som jag är sjukt less på. Inte ullånger men en del av folket och min omgivning. Hur som helst tänkte jag att, varför inte ägna kvällen åt min syster. Hon klagar alltid på att jag inte umgås med henne. Så Jag ringde henne och blev bjuden på sällskapsspel kväll. Jag har inte skrattat så mycket som jag gjorde då, på hur länge som helst. Vi spelade TP, för er som inte vet, ett spel för människor som är allmänbildade ( som mig ;) ). Ne inte ens för sånna som mig, men hej och hå.

Första citatet är två tjejer som får frågan : Vilket land kommer hamburgaren ifrån?

Tjej1. Det måste vara USA... Nej faan vad dum jag är, frågan var ju vilket land. Hon ber om hjälp från tjej 2.

Tjej2. Men det är väl USA?

Tjej1. Men hallå det var ju vilket land!!


Tjej2. Men ååh vad dum jag är, men vilka länder finns det i USA nu då, las vegas och kalifonien.


Tjej1. Ähh va fan vi gissar på hamburg.


Jag skrattade så jag trodde jag skulle svimma. Tre av personerna tyckte att eftersom jag nu var så duktig kunde jag väl berätta hur det verkligen var som. " Jo USA  är ett land med massa statet, 52 stater som jag inte minns fel. Amerika där emot är en kontinent".


Frågan efter fick min kära, älskade och roligaste syster. "I vilken kontinent ligger victoria fallen?"

Syster: Men om nu USA har 52 kontinenter så är det ju jävligt svårt att veta i vilken av dem kontineterna victoriafallen ligger.

Här brast det för mig, jag låg på golvet och skrattade. Hon blev sur som en citron. Men hon vet att jag älskar henne ändå. Vi spelade 2 gånger ena gången var jag ensam medans dem andra var två i varje lag. Andra gången var jag med tobbe. Innan jag åkte hem åkte jag förbi min bror och skulle hämta en film.

Bror: Hur gick det med sällskapsspelet?

Jag: Haha, hur tror du?

Bror: Dem var så dåliga altså?

Nej jag ser inte ner på dem andra. Jag kan bjude på att jag inte ens visste hur många länder som gränsade till finland. Och ja jag trodde Finland gränsade till Danmark. Men det bjuder jag på. Man kan inte vara bäst på allt, hur skulle då världen se ut?

Vid halv 12 skjutsade min syster hem mig efter världens mysigaste kväll. Här hemma var det full gång med nintendo wii och rockring. Det var bara att köra igång igen. Mamma satt och skröt om att när hon var liten var hon så duktig. Men det visade sig att hon var sämst. Henna var näst bäst efter mig. Och pappa höll på att svimma för att han kämpade och tog i så mycket. Sen blev det backhoppning och vi avslutatde med Slalom VM, Slalom OS och hanikaps slalom. Jag fick som bäst silver och det var i OS.

Det här året ska jag börja uppskatta allt så mycket mer. Och börja med en av dem sakerna som står mig närmast. Min familj, som är helt underbara och alltid ställer upp. Som både får mig att skratta och gråta. Som jag både älskar och hatar! ;) Men bäst är dem. 

Ne nu ska jag lägga mig och se filmen som jag hyrde för att ha något att göra ikv. Men det blev för mycket så jag kommer få vara uppe till sena natten. halv 5 -5. Sen har jag filmen jag lånade av min bror med. Tihi.

Sov nu gott alla barn. 


Kommentarer
Postat av: Vickivovovovo

Du vet ju inte ens vad Kyotoavtalet är för nånting, det där med Finland var inte ens i närheten av lika dumt som det! Alla vet vad Kyotoavtalet är för nåt.



Tur att du är smart och lär dig snabbt, snart kommer du vara lika allmänbildad som mig!

2009-01-03 @ 13:23:43
Postat av: Vickivovovovo

Du vet ju inte ens vad Kyotoavtalet är för nånting, det där med Finland var inte ens i närheten av lika dumt som det! Alla vet vad Kyotoavtalet är för nåt.



Tur att du är smart och lär dig snabbt, snart kommer du vara lika allmänbildad som mig!

2009-01-03 @ 13:24:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0