Morgonmänniska?

Idag gick jag upp 13.42.. Victoria fick ligga och lyssna på min ljuva snarkningar innan jag vaknade. Visade sig att hon bara legat och väntat. Jag måste säga att jag sov världelöst. Hur många gånger vaknade jag måntro? tusentals om jag inte minns fel. Drömde obehagliga drömmar, hade ångest och funderade på om jag skulle gå ner och spy! ;) Men nej ångesten gik över när jag började drömma om ett jobb som au pair. Ett halvt år till och sen ska jag bort från Sverige. Bara jag och  mig själv.

Jag kände att jag var tvungen att skriva något. Var ju ett bra tag sedan.

Över nyår var jag i Åre. Det var riktigt kul. En hektisk resa när man var tvungen att hinna med så mycket som möjligt på några få dagar. På tisdagen när vi kom där vid halv 4 var det bara att korka upp. Det straffade sig när vi åkte in till åre när jag trodde att jag tappat legget men det visade sig att det låg i min ficka hela tiden. Jag var sjukt sur, mobilen åkte i golvet ett x- antal gånger. Slog in mammas PIN kod vilket resulterade i att jag måste ha min PUK kod för att kunna låsa upp mobilen. Jag och malin åkte ner för en backe vilket inte var så  bra. Jag trodde jag bröt foten. Malin slog mig över käften för hon blev så less!! ( Bra gjort Malin) Elena ringde och sa att hon skulle komma. Jag och Malin lovade att hämta henne inne i åre halv 9 dagen efter.

Klockan sex på morgonen gick jag och la mig på allvar. Blev väckt av malin strax efter 7 halv 8 vi klädde på oss och åkte in till åre. Hämtade elena, strulade bort oss och jag betalade 400kr för att åka ett, och då menar jag ett åk i åre. Min fot klarade inte mer. Tog mig en halvtimme att åka ner. Det skulle ha tagit mig 5 minuter. Fick svälja gråten. Vilket pucko jag var som trodde jag skulle kunna åka. Vi åt istället lunch på en dyr resturang och vid 3 tiden åkte vi hem.

Vi hämtade dem 21 andra och åkte och badade. Eller Vickan, Erika och Cissi valde att gå på stan. Men vi andra badade och bastade det var myys. Kom hem till stugan, trött som ett litet barn. Fixade sig i ordning och hade en sjukt rolig och konstig kväll. Blev inte årecity men lika glad är jag för det.  En riktigt härlig resa men härliga personer. Men vissa få undantag.  Skålade i champange vi tolv slaget så klart, och såg raketer flyga. Jag och victoria var tapprast vid 5 sov alla men vi var uppe till sextiden. Roade oss med att ta kort på dem som sov.

Ne nu ska jag vara social med victoria, sitter fortfarande i morgonrock. Pinsamt när henke kom för att hämta sin keps ;) Men nu ska jag klä på mig. Kommer med bilder sen!! :)

Ciaaaao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0