Toi même!

Ja, jag medger att jag kanske inte ar den mest effektiva pa att uppdatera. Jag vet inte om jag kanske har trottnat pa bloggen?! Na inte kan val jag ha trottnat pa mitt livsverk - always look on the bright side of life!
Nar det gar sadan har lang tid, vet jag bara inte vad av allt jag ska skriva om?
Kan dra en kort sammanfattning att sen sist har min familj varit och halsat pa, skont att ha familjen har. Det blev dock mycket oversattning, vilket jag inte anser sa givande eftersom jag sjalv ar valdigt dalig pa franskan.
Vi umgicks pa dagarna och besokte Thonon, den narmaste staden, vi besokte aven alperna. Pa kvallarna hade vi gemensamma midagar med min familj har. Gott vin och samkliga maltider. Vi bjod aven pa smorgardsbord, svenskt smorgardsbord.
Pa sondagen at vi nagot typsikt franskt - ostfondu!
Det var gott men lite enformigt efter ett tag. Familjen lamnade mig ensam och jag fortsatte mitt vardagliga liv. Hela veckan efter var jag fruktasnsvart trott, trodde jag drabbats av somnsjukan. ( valdigt obehagligt nar jag sitter och skriver kommer jag pa mig sjalv med att inte veta hur man stavar sjuk? Visst ar det SJ i borjan, aah det racker inte med att jag inte lar mig franska utan jag borjar aven tappa min svenska! ?)
Men jag tror att jag nu aterfatt mina krafter..

Jag har aven hunnit med annu en helg i Genneve vilket ar mysigt, denna gang blev det en mysig filmfredag och pa lordagen gick jag och Alena pa secondhand marknad ( for forsta gangen i mitt liv kopte jag nagot, en shorta som jag nu har pa mig ) marknaden var gigantisk och trevligt, men allt ar val trevligt med trevligt sallskap! Akte hem for babysitting eftersom foraldrana skulle bort, agnade mig at att skamma bort mig sjalv. Pa sondagen gick jag upp tidigt for att aka in till geneve och gora Alena sallskap, vi at chokladcroussent och en bagett med ost.. Typsiskt franskt!
Skulle gatt pa klassisk konsert men hittade inte, sa det blev vin chaud (varmt vin, tror de var glogg) och en kaka pa en uteservering med en man som spelade ett instrument, nastan lika bra, om inte battre, an en konsert!

Har nyss atit lunch, vet att det ar l'heure de manger ( tid att ata ) men hade kurs och ska ivag senare ikvall for bowling och middag med vanessa och alena!

Nu drar jag mig tillbaka! à bien tôt!



Sist pa bowlingen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0