En France!

Ja nu ar jag har och so far so good. I lordags anlande jag till det lilla paradiset i frankrike; en mysig liten by med bara ett gangavsrand pa tre ,inuter till Geneve sjon vilken alltid ar varm till ett eftermiddags dopp.
Rutinerna har ar valdigt annorlunda gentemot hemma for det forsta - Dem pratar inte svenska!! Jag maste tanka innan jag pratar. Fast hitills har jag mest bara pratat enegelska, givetvis bara franska med barnen.
Men franska ar svart och inget jag lar mig over en natt.

En vanlig dag for mig ser ut som foljande - Far sova ut pa morgonen till kanske runt 11, otroligt harligt! Sedan gar jag upp for lite frukost ute pa terassen ater jag den. Pratar med foraldrarna och sedan leker jag givetvis med barnen! Ja g har blivit en topp spelare pa hollandsk landhockey. - Inte illa va?
Sen ater vi lunch, vilket bestar av farska baugetter och crosianter. Vid tva tiden tar vi bqdkladerna och gar och badar. Kommer hem vid sex tiden da man tar en dusch. Vid 8 ater vi och sen ska barnen sova. Vi vuxna ar uppe till 12 tiden och pratar.

Nja ungefar sa ser en dag ut. Nej nu kom barnen hem efter att ha handlar med mama sa jag ska ga upp och se om dem behover hjalp med att ta fram baugetterna och osten. Hoppas ni har det toppen hemma!!

Kommentarer
Postat av: malin och victoria

Ahh gullet vi saknar dej och det later som att du har det bra!

2009-08-26 @ 19:29:23
URL: http://livetmedenryggsack.blogg.se/
Postat av: Erika

Det låter som riktigt sköna dagar!

hoppas det fortsätter så! när ska du börja med franskakursen förresten?:)

2009-08-28 @ 19:25:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0