Tidig morgon.

Japp en väldigt tidig morgon för att vara mig och tidig för att vara en lördagsmorgon. Somnade när jag lov på soffan och såg en värdelös film, som pappa låg och skrattade konstant till. Och sen kom den stunden när man ligger och tänker att man bara ska vila ögonen för en kort stund och istl lyssna på vad dem säger, man förväntat sig även att man efter sådär 15 minuter ska kunna öppna ögonen igen och vara mycket piggare. Men ack så fel man har, jag hade sovit till halv 4 när jag gick upp och la mig i en betydligt bekvämare säng. 

Har sovit som en prinssesa hela natten, det är verkligen någonting speciellt med mitt rum och min säng här hemma,säker mina sömnstenar som gör det ;). Ja jag har köpt någon rosa sten från mars, eller någonting i den stilen, som tydligen ska göra så att man sover mycket bättre.
Men sen kom morgonen  jag hör röster och en massa ljud, efter bara ett litet tag kommer Kim in och säger att klockan är 11.

Linn - Ne Kim då skulle barnen vara upp för länge sedan, och de skulle jag ha hört.
Kim - Ne men dem är trötta så dem ligger och sover, mamma och pappa är uppe, vill du ha cafe?
Linn -  Ne, jag vill sova! Kim vad är klockan.
Kim - Den är jätte mycket, om du går upp nu kommer du känna att du är mycket piggare och sen när du börjar skolan på måndag kommer du känna dig så stolt när du sitter i skolbänken att du gick upp den där lördagen och ja hela din dag kommer helt enkelt att bli mycket bättre.
Linn - Varför ska jag känna mig stolt om jag går upp klockan 11?
Pappa som ligger i sitt rum i sin säng och sover skriker:
- Kim för i helvete ge upp.


Jag somnade om och det visade sig att klockan var 8 på morgonen, men jag hade ingen klocka att titta på så jag gick upp vid halv 9 för att jag hade så dåligt samvete, jag trode att den minst var halv 12. Men så nu sitter jag här och njuter av stunden. Ska gå ut och plocka lite äpplen och plommon nu och även vara barnvakt. Så tror att det kan bli en ganska skön dag idag, solen skiner och så.

Ne nu ska jag leta fram min cykelkjedja så att mamma kan åka ner och fixa en ny och fräsch åt mig, eftersom att min har gått sönder, gått av helt enkelt.  Sedan måste jag ringa Elena för att uppdatera mig vad som händer ikväll har som inte så stor koll på det, än så länge! ;)

Trevlig lördag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0