The tyskar.

Igår kom Tyskan, äntligen, efter många oturs händelser på deras långa färd från tyskland. Men nu är jag hur nöjd som helt, Larissa som våran tyck heter, är hur trevlig som helst och pratar på mest hela tiden. Fast jag tar nog henne i att prata på, jag hatar tysta situationer med nya människor så min mun går i ett. Inte bra, speciellt när jag inte ens kan prata engelska. Istället för taste säger jag smell. Vet inte vad det är för fel på mig? Men det kanske kommer, är nog lite av nervositeten som tar överstyr just nu och inte låter mina ord komma fram i rätt ordning osv.

Jag och Cissi fick en hel del med fina pressenter igår med, en sockerskål, en varsinn muggtermos, choklad, en kopp och massa annat godis. Då är vi nöjda och glada med. 
Det tråkiga var att jag var tvungen att jobba, så när dem andra åkte på paltkväll var jag tvungen att åka och jobba. Hade bestmämt att vi skulle träffas upp efter jag slutat så när jag kom på att jag glömt min nycket hemma brydde jag jag mig inte! Det fick jag ångra.

Jag har inga pengar på min mobil. Vicotria skulle ringa mig vid 9, istället får jag ett meddelande där det står att dem är på bio!! Jag vet altså inte vad jag ska göra dem 2 kommande timmarna. Jag beslutar mig på att chansa på att erika är hemma! Tur som jag har är hon det. Fick mysaa med hennes under 2 timmar och det tackar man aldrig nej till. Var nog lika bra att jag glömde nyckeln hemma så att jag fick vara med erika, vi fikade god fikat och bara satt och pratade, hur mysigt som helst. Skönt att ha en vän man både kan prata om roliga saker med, och även lite mindre roliga.

När jag kom hem sov tyskan redan, förstår jag efter en resa som tagit 24 timmar! Hur som helst imorse när vi vaknade och skulle äta frukost ska jag försöka hålla en konversation, herregud min dåliga engelska. Lite bättre fanasti och lite lite bättre engelska kunskap kanske konversationen kunde ha blivit lite bättre! Men det gick bra, tur att hon är så pass trevlig som hon är ! ;)

Ne nu när tyskarna är på gammlia och jag har hål ska jag passa på att göra en del läxa som spanska och franska, så hade bra så länge!

Cyaaaa 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0