Spanska.

Förlåt mig Carmen för att jag gjorde det felet. Det roliga är att jag sitter på spanska lektion, och har sjukt tråkigt, så går jag in och läser den kommentaren.

"Kan inte låta bli att påpeka det grammatiska felet i att skriva Me ducharse. Ducharme, eller me ducho skulle vara det korrekta uttrycket."

Där framme står vår lärare och påpekar att vi har problem med reflexiva verb, och jag är den ända som säger att jag kan det helt utan och innan. Det var eftersom jag fick ful pott på spanska läxan som handlade om de. Sen går vi runt och ska böja verben. Då sitter jag och pratar med Evelina om  kommentaren jag har fått och säger ducharse. Då kommer frågan till mig och jag svarar helt kontigt eftersom jag är så inne i min blogg. Illa.

Ne nu ska vi göra något grupparbete så måste gå.

Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0