Djurparken.

Idag har vi varit i lappland på lyksle djurpark, sicken upplevelese. Det har faktiskt varit mycket bättre än förväntat. Dock har jag varit väldigt trött så jag har sovit en hel del på bussen, suttit och myst med victoria det är alltid lika trevligt. Det var verkligen hur fint höstväder idag, solen harskinit hela dagen och det har inte varit speciellt kallt.

Dagen börjar med att jag var tvungen att gå upp jätte tidigt för jag ska vara med på klassfoto och kände att jag var tvungen att göra mig i ordning. Hur som helst brjade jag med massa andra saker, som att göra frukost åt tyskan och äta själv. När det är en kvart kvar till bussen går kommer jag på mig själv med att inte vara sminkad, det är bara att skynda på och se ut som ett hopplöstfall på klassfotot. Jag blev verkligen hur missnöjd som helst. Men shit happens. Tog ett kompisa kort med Victoria, cissi och maliin med och det blev betydligt bättre och personligare.

Sedan gick bussen till lyksle, fick problem eftersom malins tysk inte hade kommit. Hon lämnade honom hemma så att han kunde sova längre eftersom han inte behövde vara på skolan samtidigt som henne, det blev en massa tjafs med lärare osv och när han inte hade kommit kl 9.20 blev vi stressade eftersom busssen gick 9.30 malin cyklar hem och han är inte hemma och vi får inte tag på honom på mobilen heller. Men han kommer till skolan lagom till bussen går och får en massa skit för att han kommer sent. Vi skyller allt på malin istället.

Hur kul som helst när vi var på djuparken och kollar på hjortar. Malin har ett renhorn hemma som hänger på vägen ( hur fullt som helt) men hon kan inte få bort de. Renhorn och hjorthon är ganska lika så jag bestämmer mig för att få lite använding av min roliga humor. Malins tysk heter Thim och min heter Larissa.

Linn : Thim, you see that thing that the deer had on his head?
Thim: Yeaah i see that.
Linn: And you live with malin and have been seeing that she have the same at her wall?
Thim: Yes, ohh that i've seen.
Linn: Yees is a dear she have on her wall, and she shoot it by her own?
Thim: Oooh thats realy cool, Malin is realy cool.
Larissa: I think it's discusting.
Linn: She live in a litle village and they always go around with a gun.
Thim: Ahh OK.


Det var så sjukt roligt har aldrig skrattat så mycket, eller ja inte på länge. Var roligt med Larissas min hon är hel vegetarian så att man dödar djur är nog inte hennes favorit. Roligare blev det när thim står och berättar och verkligen gestikulerar med sina händer för läraren och pekar mot Malin. Sjukt sjukt roligt!

Vi är just nu hos Malin dvs Jag, Emma och Victoria och våra 4 tyskar. håller på att göra mat så jag ska hjälpa till. Ikväll blir det lasedome för hela slanten. Uppdaterar er om kvällen senare!

Byyye 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0