Ho volta regionens huvudstad.

Har sitter jag nu och ar helt utmattad, har varit en tuff dag med massa sol och bad. Har varit skont att antligen fa koppla av efter en vecka full med stress, aventyr, nya erfarenhet som ar bade bra och daliga.  Det har varit en bra men tuff vecka psykiskt. For det forsta gor vi saker hela tiden sa det ar inte mycket tid till att slappna av och sen ser man saker som man bara ar van att se pa film. Vad har vi gjort hitills? En kort sammanfattning.

Tisdag. Akte till kpando och fick traffa varan ghanan som ar varan san kallade fadder for den foljande veckorna. Jag fick en jatte trevlig och gullig som heter edvin, han tar verkligen han om mig. sa har skrev han till mig : J'ai une nouvelle ami! Ja det har han verkligen farr. Inte for att dem pratar franska har men tror att han ville imponera lite. Jag svarade: Oui, moi aussi. Han har med sig godsaker varje dag.
Sedan kom vi till hotellet och somnade, som vanligt, valdigt tidigt egfter en lang dag.

Onsdag. Da var det valkomms cermoni och vi tittade pa nar alla dansade afrikansk dans och sjong, vissa holl tal med! Efter sa akte vi hem och jag vilade, vi gick sedan tillbaka for att spela lite fotboll. akte hem och bara sov.

ag. Jag var pa skolan med min ghanan och vi ghade valigt manga trevliga diskusiner om homsexuella, religon och aven en smula politik. det ar intressant men jag ar dock inte sa bra pa sant. I klassrummet kanda jag mig som det svarta faret, fast jag var den enda som inte ar svart! Efter skolan besokte vi en liten fiske by vid volta sjon och sedan begav vi oss till en by och fick traffa hovdingen, vi satt i en ring och drack kokosmjolk ur kokosnotter. Det fanns jatte sota barn.

Fredag. Var med isabella pa ett sjukhus, intervjuade en nearse how is the head of the all nearses.  Det var vekligen intressant men sen nar vi gick pa rundvadnruing pa sjukhuset, var dem alla lite for gast vanliga. Fick se saker, om jag sjalv hade valt, hade jag verjkligen inte velat se det.  Pa kvallen var vi pa danslektion och jag gjorde succe, pa att bli utskrattad. Sen fick ci ga hem och sola.

Lordag. Vi akte till vattenfallen med vara ghananer och badade, mysigt men lite for blasigt. Pa kvallen blev det middag och ganska tidig kvall. fick caran skolunifrom.

hotell" betydligt battre an dem andra vi varit pa. har fatt min andra riktiga farg. Ar inte brun, men betydligt mindre vit an vad jag var innan. Dagen har varit ljuvlig och jag det fi8ck mig att tanka pa annat en svensk mat och alla underbara manniskor dar hemma som jag saknar.

Ne nu har jag skrivit massor, och glomthur mycket som helst.  Ska bara namna den vanligaste frasen har, varje Ghanan saher till oss "you're welcome" precis hela tiden. Forsta dagen i skolan kande jag mig som en apa som blev uppvisad i alla klassrumm. alla tittade pa mig och ville ta pa min hud, men jag var inte ensamm om de.

Bra att du tar hand om stallningarna hemma Erika, vi saknar er alla.  Hoppas ni har det bra till 1000000.

Gor som jag : Always look on the bright side of life. Ska saga det till afrikanerna innan jag aker hem. :)

Pusss och Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0