Ghana here I am.

Just nu sitter jag pa ett internett cafe i Ghana, i huvudstaden accra.
Isabelle sitter har bredvid och beklagar sig eftersom hon inte vagar ga ut for att roka :) men glad ar jag for det.

Igar flog vi hela dagen, jag skulle saga att vi hamnade pa ett lyx hotell men vet att vissa inte haller med mig. Vi fick faktiskt valja mellan 30 filmer att se pa, vi hade en egen tv som satt fast pa sattet framfor, vi fick mat hela tiden och fick dricka vad vi ville och nar vi ville. Min flygresa var helt klar lyxig, ville knappt att planet skulle landa eftersom jag var sa pass ine i filmen 27 dresses. Innan dess hade jag suttit och snyftat till filmen sex and the city, hur bra som helst. Isabelle ar for orvrigt skyllde mig en ol eftersom att jag gjorde armhavningar pa flygplansgolvet, sa vantar spant pa att jag ska fa den.

Slut pratat om onodiga saker som detta. Hur ar nu landet Ghana som?
Det ar lite som jag har tankt mig, hotellet som vi sov pa inatt var allt annat an lyxigt, men det var anda mysigt lite djungel likt, vi hade inget vatten i varan dusch sa fick lana signes och carolines, dar fanns inget varmvatten men det var riktigt skont anda. Tro mig man vill inte at varmvattnet. At en jatte god middag igar nar vi kom fram, med ris friterad bannan. Idag vaknade vi vid halv 7 eftersom vi inte kunde sova. Gick upp och satt och tittade pa allt folk som rorde sigh pa gatorna. 

Vissa manniskor bor inte vacker men jag tycker det ar lite charmigt. Folk springer runt pa gatorna dar det ar full trafik och saljer frukt och hals tabletter, en massa annat roligt med. Men har fortfarande lite respekt for dem, tycker det ar lite obehagligt. 

Senare idag drar vi vidare till staden kpando dar vi kommer tillbringa den storsta delen av varan vistelse med skolbarnen.  Det ar inte sa bra vader idag, men det ar varmt nastan  30 grader om inte mer?  Sitter i linne och short, det ar garanterat mer sommar an hemma. Creds till folket som bor i Ghana dem ar jatte trevliga och hjalpsamma. Jag tror verkligen att jag kommer trivad dem har tva veckorna.

For ovrigt ar klockan 9.55 har, ni i sverige ligger med andra ord lite fore i tid. cirkus 2 timmar.

Saknar er dar hemma, men nu ska jag dunsta ( kanns tragiskt att sitta pa internett och skriva i min blogg nar man kan se sa mycket annat nytt) Nu ska jag ut och soka nya oventyr, och gora isabelle sallskap nar hon drar i sig giftig rok! Det ar inte jag som dor i cancer :)

Glomm inte att uppdatera vad ni gor dar hemma erika, det ansvaret vilar pa dina axlar! ;)

Puss och Kram och bara for att jag har det bra glomm inte bor Always look on the bright side of life! (victoria) 

Kommentarer
Postat av: Anonym

åh ni verkar ha de bra ni. själv har jag haft ännu en underbar skoldag! ska lära mig 21 omöjliga engelskaord och spela teater! kan det bli bättre? har även haft körlektion idag. Det gick bra ända tills jag höll på köra in i en vägarbetsskylt. men men, sånt kan hända även den bästa. Hoppas ni har det bra där borta! Nu ligger jag o victoria o äter kladdkaka för fullt. ska snart se generation fett! de är sånt vi ser fram emot på dagarna här hemma i sverige :) och jag är inte alls avundsjuk på eran 30 gradiga värme! Har ni de bra ? :D

2008-10-15 @ 21:44:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0