De rätta rutinera.

Snart börjar jag komma in i rutinerna. Bara sitta hemma och njuta av tv, dator och telefon. Nej ska jag vara ärlig har det varit hur skönt som helst att ha varit utan dem här tre sakerna i 2 veckor. Slippa sitta i telefonen hela tiden, kolla på en massa tråkig tv program och ja datorn? Programmet som jag hade saknar var andra avenyn, men till min förvåning har jag börjat lessna. Det är verkligen inte lika bra längre. Tittade i sträck igår 7-8 avsnitt men märkte att jag tittade på ungefär 10 minuter på varje avsnitt spolade fram och såg början av varje scen men allt var tråkigt.

Igår träffade jag Johan en snabbis och gav honom en pressent som jag hade köpt, snäll som jag är :) därefter så körde jag andra avenyn maraton. Blev störd av Elena när hon kom och vi åkte till docksta, där redan erika, madde och cissi höll till. Vi satt och pratade, spelade kort och bara slappade. efter att vi hade varit där i cirkus 2 timmar kände jag att mina ögon höll på att gå igen. det blev bara till att få med sig elena hem och vi åkte hem. Var så sjukt trött, men efter en natt med väldigt bra sömn så känner jag mig pigg. Ska göra mig i ordning snart.

Vid 11 åker jag och erika in till övik för att göra stan, det kliar i mina fingrar efter att bara ha handlat trä dockor i 2 veckor. Jag vill ha massa saker från stan, vi får se vad vi hittar för någonting. Caroline även hon möter upp oss inne i övik, efter att ha väntat ett tag stackarn. Ska bli kul att få umgås med Erika, min solstråle. 

Sen blir det nog h-sand med mamma. Lovade att följa med henne och handla eftersom jag inte ville åka på bion hon och syster ville se. Verkade inte vara någon bra film, inte för att jag ens kommer ihåg namnet ;) Ne jag är bara för snäll.

Tänker på ett citat från Ghana hela tiden, efter att vi hade varit i en liten by, utan rinnande vatten och utan el. Hur som helst sitter vi i en ring och dricker kokosmjölk ur kokosnäten. En ung kille i 20 års åldern hugger ner kokosnötterna och öpnnar den för oss. Efter att ha drukit upp ska vi gå och killen tar klintas kokosnöt för att vara snäll. 

Klintan- thank you

Killen- Yeah you're amazing
.


Aa alltid lika kul. typiskt ett citat som får mig att le när jag tänker på det. Fattade inte vad killen menade. Kanske inte kunde engelska fullt ut, jag menar vem tycker Klintan är amazing? ;)

Ne nu ska jag göra mig i ordning, ha en bra dag.



Där sitter vi i byn, men varsin kokosnöt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0