Cape coast.

Nu sitter jag har i ennu en ny stad i Ghana, om jag far saga det sjalv sa ar hotellet ratt skabbigt. :) alla andra tycker att det ar fint men det var sakert for att vi fick ett sant "fint" rumm sist. Vad har jag gjort sen sist tro? Jo sist var jag i min egen dromm vi var i HO pa ett sant kallat lyx hotell, vi akte tillbaka till kpando nasta dag och allvaret borjade aterigen.

pa mandagen besokte jag och isabelle en liten by, den var hur mysig som helst och manniskorna var klockrena, det var samma by dar isabelle lamnade sina klader till barnen och aven en massa leksaker, jag foljde med henne nar honm gjorde det pa kvallen. Edvin var med oss under dagen och oversatte en del fran ewe, eftersom alla i byn i pratade flytande engelska. efter de akte vi nog bara tillbaka till skolan. Kommer inte ihag allt nu nar jag sitter har, det blandas ihop!

igar var jag pa ett barnhem eller vad man ska kalla de, det var mysigt men lite hemskt att det var sa smutisgt, for barnens del tankte jag, och det var dar tea gjorde sitt arbete sa vi alla akte dit pa kvallen och tittade nar hon lamnade over alla saker som hon samlat in. Sen pa daegn madde jag inge vidare var uttorkad och bara allmant less. Jag och Isabella gick runt och var sma sura pa varandra, nastan sa att ghananerna backade tillbaka nar vi tjafsade, det var en rolig syn. Det var inget allvarligt men dem tog sig for munnen :)

Stackars cissi har varit sjuk i nagra dagar men hon verkar aterhamta sig sakata men saket, tro mig nar jag sager att det verkligen inte ar drommen att bli sjuk har. Inga riktiga toalletter, varma rum, ingen bra mat och ingen mamma som baddar ens panna.

Jag saknar verkligen er har hemma, men har i Ghana har precis fritiden for oss borjat. Vi har inte langre skola och projektarbte. Kanske vi far vara i solen 2 dagar pa denna resa.
I morse var det farvalcermoni, det var trakigt att saga hej da till alla och sarskilt edvin, min ghanan, fick fina pressenter som jag ska visa upp nar jag kommer hem. sen idag stannade vi pa en marknad idag men bara en timme sa jag hann kopa lite pressenter till alla dar hemma som bara sitter och vantar pa att jag ska komma hem :)

Akt buss i 10 timmar idag, det marktes pa en del folk. Johans och ivars konversation om att ga till en nakrapat och att nakrapaten skulle vara trott nar han knackte till nacken pa en kund, vilket skulle leda till att han istl brot av nacken. Ingen humor men alla skrattar, haller pa att bli mentalt forstord har!! ;)

Ne nu far jag varmeslag, hoppas ni har det jatte bra hemma, saknar alla hur mycket som helst. Men snart ar det lov och jag kommer hem :) Ni har med andra ord nagonting att se fram emot!! ;)

Pussspussss!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0