Back in sweden.

Igår kom jag tillbaka till Sverige, till kylan, till hösten, till ångesten men framförallt till kärleken tll mitt fosterland ;) och till infra strukturen. Överallt har jag toaletter att gå på, duschar att ducha i och en skön säng att sova i utan en aircoundition som låter som att hela taket ska lyfta. Jag har iaf haft en jätte bra resa, och skulle jätte gärna åka tillbaka dit någon gång i framtiden, men först ska jag försöka glömma lukterna, och deras toaletter. Vi gäster hade iaf bättre toaletter än vad dem hade.

Det var en väldigt lång hemresa. Klockan 10 på morgnen startade vi från cape coat till accra, flygresan startade 10 på kvällsen vi kom fram till umeå 4 och jag kom hem till ullånger vid 7 på kvällen. Det vsg en väldigt, väldigt lång hemresa. Sån tur var hade jag Johans bok, Snabba cash, som räddade min resa. När jag väntade, stog i köer eller bara ville slippa allt folk läste jag den boken. det enda som störde mig var johan som var 5 minut frågade vad som hände eller om boken var bra! ;) Ne det var bara kul och fick även hjälp av honom att förstå ord som aina och plit. Jätte bra bok som jag verkligen kan rekomendera, fast jag är inte klar med den än ska gå och läsa lite snart ur den! :)

På flyget från sthlm till umeå skulle jag läsa boken, men ögonen kunde inte vara öppna, efter att inte ha sovit på drygt 30 timmar är det inte så konstigt. Hur som helst somnar jag och vaknar av en blixt i mitt annsikte, Emma som sitter bredvid mig tog världens finaste bild när jag ligger med vid öppen mun och faktiskt sover. Inte ens i en halv timme fick jag sova! Men tur var kanske det, för inatt har jag sovit lika tungt som en björn gör när dem går i ide, it för jag vet om dem sover tungt. Men jag har iaf sovit jätte tungt. 

När jag kom hem hade mamma lagat stuvade makaroner ch korv. Det är bara att konstatera, min mamma är bäst. Jag packade upp alla saker och pressenter. Sedan åkte jag hem till elena där redan rebecka, erika och sofie befann sig. Kändes jätte kul att träffa dem. :) Var där i några timmar och sen var de bara hem, hem och åter hem för att SOVA. vaknade inte av mig själv klockan sex och jag vaknade inte heller 202 gånger under nattens lopp. Vilker har blivit en vana för mig på sista tiden. 

Nu sitter jag här och ska gå ner och äta en riktigt svensk frukost. Funderar på vad jag ska göra idag, vara med någon kompis antar jag, erika ville hitta på något så ska ringa henne!  Ne nu ska jag kila, skriver mer senare.

Hoppas ni inte har glömt att Aways look on the bright side of life! 



typiskt ghana hus med ett sött barn.


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Det var KUL att träffa dig, och du, imorgon klockan 14.00 är det samling på kusthallen ;) För erika också ;D

2008-10-28 @ 22:05:12
URL: http://rebbens.blogg.se/
Postat av: Klintan

går det bra med boken? haha.

2008-10-28 @ 23:19:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0