Vilken resa.

Jag kom precis hem efter en lång dag på jobbet, väldigt lång dag. Och inte nog med det hade jag en sjukt skumm hemresa. Eftersom jag är så hurtig så cyklar jag till stan varje dag och då även jobbet. Men jag har inget lyse på min cykel, vilket det är en lag på inom sverige. Varje kväll vid 9 när det är mörkt ute är jag rädd att jag ska stöta på polisen..

Idag när jag cyklade hem cyklar jag på vänster sida vägen och efter ett tag kör det upp en silvrig volvo på andra sidan vägen, på hans högra sida. Han kör sakta och jag undrar varför han inte kör fortare, nej han fortsätter att köra i min fart. Ser hur mannen i bilen kollar på mig hela tiden och sedan ökar han farten. Efter det är som dubbel sidigt ser  jag hur han börjar blinka för att byta sida och köra mot mig istl. Han vänder ca 50m ifrån mig. Ser sedan hur en polisbil kommer ut från en annan sida och förstår att den silvriga volvon är en civilbil, därför väljer jag och cykla in på en stig och det finns ingen väg så jag cyklar där istl. Jätte rädd att någon av bilarna ska dyka upp på någon av vägarna som jag sedan möter. Träffar Erika och hon följer med mig hem när jag leder cykeln. Skakis att fortfarande bli tagen. ;)

1000 kr är det jag har tjänat när jag har jobbat. Inte något jag skulle vilja lägga ut på böter.

Imorgon är de jag som går till claes ohlson och köpa cykellyse. Kan inte vara dyrare än några hundra.. ;)

Vilken kväll,  hoppas folket där ute har haft det bättre.

Och Madeleine jag saknar dig med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0